meditere

Prøv i en periode at meditere dagligt i et kvarter. Bemærk om du kan mærke nogle forandringer i denne periode.

Kvaliteten af vores daglige velvære, afhænger i høj grad af vores evne til at finde ro og afslapning.

Meditation er en metode der målrettet arbejder mod at skabe ro, afslapning og balance i sindet. Det er en rejse ind i vores egen kerne, til jeg’ets inderste dyb.

Gennem meditation kommer vi i kontakt med vores indre stemme, og kan opleve os selv og verden som en helhed. Jo dybere vi trænger ind i os selv, des nærmere kommer vi også svarene på alle de spørgsmål, der rører sig i os.

Meditation kan også bruges til at give os selv healing.

Sådan gør du:

  • Find et roligt sted, hvor du ikke bliver forstyrret. Skab den rette atmosfære, med dæmpet lys, stearinlys og afslappende, dæmpet musik.
  • Sid behageligt og ret på en stol eller på gulvet.
  • Luk dine øjne.
  • Træk vejret dybt. Bliv ved med at trække vejret dybt, helt ned i bunden af maven.
  • Bliv en iagttager af dine egne tanker.
  • Prøv ikke at standse dine tanker, men forbliv en iagttager, uden at vurdere eller blive opslugt af dem.
  • Dukker der ting op, som det er vigtigt at du husker, så skriv dem ned til senere. Slip dem derefter helt.
  • Gradvist vil tankerne begynde at blive langsommere, og du vil føle dig mere fredfyldt.
  • Fokuser på denne tanke: ”Jeg skaber nu fuldstændig harmoni i min indre og min ydre verden”. Du kan vælge at meditere på en anden tanke, som virker mere rigtig for dig. Eller du kan trække et kort, som du mediterer over.
  • Behold denne tanke i dit sind. Visualiser (se for dig) at du er i fuldstændig harmoni med din indre og din ydre verden. Hvordan ville det så se ud for dig?
  • Forbliv nu så længe som muligt i denne tanke. Giv ikke efter for andre tanker eller minder, som prøver at distrahere dig. Lad dem passere og vend derefter tilbage til tanken om dig selv i harmoni.
  • Bliv bevidst om, og værdsæt de positive følelser og tanker der kommer frem.
  • Stabiliser dig selv i disse følelser i nogle minutter.
  • Afslut med at mærke stilheden i dig selv. Lyt om der er nogle beskeder til dig fra dit indre jeg eller dine åndelige vejledere. Hvis der er, så skriv beskederne ned, så snart du åbner øjnene.
 
 

Flere spændende artikler

 KontaktNyhedsbrev | Facebook
© Copyright www.annettaagot.dk. All Rights Reserved