flower Annett Aagot - Healing, coaching og regression

Hjælp mod forkølelse og influenza

chili

Her får du 6 råd til hvordan du kan komme hurtigere gennem influenza og forkølelse eller bare til at styrke dit immunforsvar generelt. Hvis du mærker at der er influenza på vej, så gå straks i gang med at styrke dit immunforsvar. Husk altid at søge egen læge, hvis du er i tvivl om dit helbred.

  1. Echinacea, dråber der drikkes i et glas vand. Immunstimulerende, inflammations-hæmmende, desinficerende, virushæmmende, sårlægende, blodrensende, lymfestimulerende. (Netto, Føtex, supermarkeder, Matas eller helsekosten)
  2. Urtepencil, kapsler der sluges som piller. Da de virker betændelseshæmmende, virker de også mod bumser og uren hud. Mange tager det som et vedvarende kosttilskud, der desinficerer og styrker kroppen over for sygdomsangreb. (Matas eller helsekosten)
  3. Bukkehorn, urtethe. En af ingredienserne i urtepensil. Virker mod betændelsestilstande. Særlig godt ved halsbetændelse, de fleste mærker en øjeblikkelig lindring, når den varme the drikkes. 1 tsk røres ud i 1 kop kogt vand og drikkes så varmt som muligt. Alt drikkes, også det nøddeagtige krymmel. Kan også købes både som knust og som pulveriseret - hvis man køber det pulveriseret er det lettere at drikke. Også gavnligt mod hårtab. (Matas eller helsekosten)
  4. Æterisk eukalyptus olie og æterisk pebermynteolie. Kom tre dråber i et varmt fodbad eller karbad. Eller kom tre dråber i en kop med kogende vand, lige før sengetid, og stil den i dit soveværelse. Renser og desinficerer din krop, ved at du indånder dampene. Eukalyptus er mere mild, pebermynte kan virke opkvikkende. (Matas eller helsekosten)
  5. Kyllingesuppe. Kylling indeholder forbindelser, der kan fortynde slim, når det bliver opvarmet som ved en suppe.
  6. Chili, hvidløg og ingefær. Brug det rundhåndet hele vinteren igennem. Sygdomme skyldes ofte bakterier, virus, svampe og parasitter, og hvidløg er effektivt mod det hele.

 

Hvis du vil læse mere om hvordan du kan styrke immunforsvaret, kan jeg anbefale denne bog: 'Immunforsvarets nye ABC' Immunforsvarets nye ABC' Af Pernille Lund

 

 

 
 

Du vil måske også finde disse artikler interessante:

 

Edgar Cayces ansigts og krops-olie

Bland din egen olie, med 100 % rene råvarer og uden nogen form for tilsætningsstoffer. Denne olie beskytter og plejer din hud og giver den ekstra næring.

Læs Edgar Cayces ansigts og krops-olie

Den tibetanske hvidløgskur

En opskrift på en hvidløgsessens, der udrenser kroppen, styrker immunforsvaret og kurerer næsten alle sygdomme. Opskriften stammer fra et buddhistisk kloster i Tibet, hvor munkene fulgte denne kur hver 5. år.

Læs Den tibetanske hvidløgskur

Boost din sundhed med Ingefærshots

Ingefær er en rigtig sundhedsbooster, som med fordel kan tages dagligt af de fleste. Her får du 3 opskrifter på Ingefærshot, som er en rigtig god morgenopkvikker.

Læs Boost din sundhed med Ingefærshots

Hjælp mod forkølelse og influenza

Her får du 6 råd til hvordan du kan komme hurtigere gennem influenza og forkølelse. Hvis du mærker at der er influenza på vej, så gå straks i gang med at styrke dit immunforsvar.

Læs mere: Hjælp mod forkølelse og influenza

Mere energi med smoothie

Du kan lave dig selv en lækker og energigivende smoothie af hindbær, blåbær, banan, honning, vanille og rismælk.

Læs mere: Mere energi med smoothie

Hvad er sundhed? Og har sygdom en mission?

Smerte er det tydeligste signal, som kroppen giver for at gøre opmærksom på ubalance. Enhver smerte viser, at der er noget, der kræver vores fulde opmærksomhed.

Læs mere: Hvad er sundhed? Og har sygdom en mission?

Hippokrates' 6 sundhedsprincipper

Hippokrates kaldes lægekunstens fader og hans seks principper for sundhed, er stadig gyldige.

Læs mere Hippokrates' 6 sundhedsprincipper

Vand - et livsvigtigt næringsstof

Drikker du vand nok, hver dag? Ved du hvor meget vand du har brug for? Kan du mærke når du er tørstig, og drikker du vand når du føler tørst? Kender du signalerne på at du er dehydreret?

Læs mere: Vand - et livsvigtigt næringsstof

 

Vitaminer - en kort guide

Alsidig kost er sjældent nok, de fleste mennesker har brug for et vitamintilskud. Kroppens vitaminbehov øges vedfor eksempel dårlige spisevaner og stress. Forbrug af kaffe, the, alkohol, tobak og p-piller øger også behovet for vitaminer.

Læs mere: Vitaminer - en kort guide

 

Søvn er vigtigt for et godt helbred

Din krop har brug for søvn for at genopbygge og heale. Her kan dufinde ud af, hvor meget søvn du har brug for, og hvordan du får en bedre søvn.

Læs mere: Søvn er vigtigt for et godt helbred

 

Træk vejret og få ilt til hjernen

5 minutters åndedrætsøvelser er nok til at give mere energi og klarhed. Du kan gøre det hvor som helst og når som helst.Det kan både hjælpe på træthed, lette spændinger og styrke din sundhed, når du trækker vejret bedre.

Læs mere: Træk vejret og få ilt til hjernen

 

Olie og smør - det livsnødvendige fedt

Kroppen har brug for fedtstof for at fungere optimalt. Fedt opbygger og styrker hjerne, knogler, nerve- og immun-system. Det er desuden nødvendigt at spise fedt, for at kunne optage de fedtopløselige vitaminer. Det er også vigtigt, at spise det rigtige fedt.

Læs mere: Olie og smør - det livsnødvendige fedt

Søg


 

Denne hjemmeside bruger cookies til at få hjemmesiden til at fungere, til at huske dine indstillinger og til statistik. Her kan du læse mere om cookies..

  Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.